יום חמישי, 11 ביוני 2020

ויטמינים מתי הכי טוב לקחת ויטמינים - קובי עזרא

קובי עזרא מספר על מינרלים ויטמינים מתי לקחת, מתי לקחת ויטמין d מגנזיום ועוד... #קוביעזרא #ויטמינים #מינרלים





לויטמינים המסיסים במים יש תפקודים רבים בגוף, אחד החשובים שבהם הוא עזרה לשחרר את האנרגיה שנמצאת במזון שאתם אוכלים. אחרים עוזרים לשמור על רקמות בריאות. הנה כמה דוגמאות לוויטמינים שונים שעוזרים לכם לשמור על הבריאות:



שחרר אנרגיה. ויטמינים מקבוצת B (חלקם) הם מרכיבים עיקריים של קו-אנזימים מסוימים (מולקולות המסייעות לאנזימים) המסייעים לשחרור אנרגיה מהמזון.

הפקת אנרגיה, נוצרת בעזרתם של ה: תיאמין, ריבופלבין, ניאצין, חומצה פנטותנית וביוטין עוסקים בייצור אנרגיה.



חיוניים לבניית חלבונים ותאים, הם: ויטמינים B6, B12 וחומצה פולית מטבוליות חומצות אמינו (אבני הבניין של חלבונים) ועוזרות לתאים להתרבות.



אחד התפקידים הרבים שמגלם ויטמין C הוא לעזור ביצירת קולגן, הסורג יחד פצעים, תומך בקירות כלי הדם, ומהווה בסיס לשיניים ועצמות.



בניגוד לאמונה הרווחת, ויטמינים המסיסים במים יכולים להישאר בגוף לפרקי זמן ארוכים (לא לרובם). כנראה שיש לך אספקה ​​של כמה שנים של ויטמין B12 בכבד שלך. אפילו חומצה פולית וויטמין C יכולות להימשך יותר מיומיים.



אולם בדרך כלל יש לחדש את הוויטמינים המסיסים במים כל כמה ימים.



רק שימו לב כי קיים סיכון קטן כי צריכת כמויות גדולות של חלק מאותם מיקרו-תזונה באמצעות תוספים עלולה להזיק למדי. לדוגמה, מינונים גבוהים מאוד של B6 - פעמים רבות הכמות גבוהות עלולות לפגוע בעצבים ולגרום לחוסר תחושה וחולשת שרירים.



ויטמינים מסיסים בשומן

במקום לגלוש בקלות לזרם הדם כמו רוב הויטמינים המסיסים במים, ויטמינים מסיסים בשומן נכנסים לדם דרך תעלות לימפה בדופן המעי. 

ויטמינים רבים המסיסים בשומן עוברים בגוף רק בליווי חלבונים המשמשים כנשאים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה