יום שבת, 3 בנובמבר 2018

תזונה נגד דלקתית, שומנים נוגדי דלקת - קובי עזרא

בעבר היחס בין חומצות השומן הנ"ל היה כ- 1:1 עד 1:2, אך כיום בתזונת האדם מערבי היחס עשוי להגיע לרמה של 1:20 לטובת חומצות השומן מסוג האומגה-6 הדלקתיות.






קובי עזרא Ph.D מספר על תזונה אנטי דלקתית, שומנים נוגדי דלקת ומחלות דלקתיות.

תודות לאתר: http://diet2all.net

חומצות שומן חיוניות הן לדעתי החשובות ביותר בהשפעה הנוגדת דלקות. יש חומצות שומן ה"מציתות" את התהליכים הדלקתיים ושיש את חומצות השומן האנטי דלקתיות. חומצות חומצות השומן הן אומגה 3-6-9. אומגה 6 נחשבת לחומצת השומן הפרו דלקתיות. למרות שהן חומצת שומן נחוצות לגופנו, אך ברמות גבוהות הן מעודדת יצירת גורמים המעודדים דלקת. לעומתן יש את חומצות השומן מסוג אומגה-3 הן מסייעות ביצירת רכיבים אנטי דלקתיים. להן עלנו לשאוף לצמצם את צריכתם של חומות השומן מסוג אומגה 6 ולהגביר את חומצות השומן מסוג אומגה-3.



חומצות השומן אומגה 6 בעולם המערבי מצויות כשמנים צמחיים, כתירס, סויה, חריע, חמניות ועוד.

חומצות השומן אומגה 3 המסייעות לצמצום התגובה הדלקתית, המצויים בדגים, בעיקר בסרדינים, סלמון, מקרל וטונה. אכילת דגים ניתן לקבל ישירות את חומצת שומן שהגוף יכול לנצל באופן אופטימלי (EPA ו-DHA). מקורות נוספים צמחיים הם: עלים ירוקים, זרעי פשתן וזרעי צ'יה, אגוזי מלך.



חומצות השומן מסוג אומגה-9 היא חומצת שומן אנטי דלקתיות המצויות בשמן זית, אבוקדו ואגודי מקדמיה. מומלץ לוודא ששמן הזית שאנו אוכלים ממקור של כבישה קרה ואינו מחומצן או מעופש, היות ושמן שעבר תהליכי חמצון מגביר תגובה דלקתית בגופנו.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה