יום ראשון, 20 בנובמבר 2016

ליזין חומצת אמינו נגד הרפס

ראיון עם דר' קובי עזרא אודות הליזין חומצת אמינו נגד הרפס (תודות ל: http://diet2all.net/). ליזין משחק תפקיד מרכזי ספיגת הסידן; בניית חלבון שריר; מחל מפציעות ניתוח או ספורט; ואת הייצור של הורמונים, אנזימים של הגוף, ונוגדנים. ליזין עוברת מטבוליזם ביונקים לאצטיל-CoA, באמצעות טרנסאמינזות הראשונית עם אלפא קטוגלוטראט.



Allysine היא נגזרת של ליזין, המשמשים לייצור של אלסטין וקולגן. הוא מיוצר על ידי הפעולות של מונואמין lysyl האנזים על ליזין במטריצה התאית והוא חיוני להיווצרות סיבים צולבים כך מייצבת את הקולגן והאלסטין.



הדרישה התזונתית ליום, במיליגרמים של ליזין לקילו של משקל גוף, הוא: תינוקות (3-4 חודשים) 103 מ"ג / קילו, ילדים (2 שנים) 64 מ"ג / קילו, ילדים גדולים יותר (10-12 שנים) 44 60 מ"ג / ק"ג, מבוגרים 12 מ"ג / ק"ג. עבור מבוגר 70 ק"ג, 12 מיליגרם של ליזין לקילוגרם של משקל הגוף הוא 0.84 גרם של ליזין. המלצות למבוגרים עודכנו כלפי מעלה ל -30 מ"ג / ק"ג.

מקורות טובים של ליזין הם מזונות עתירי חלבון, כמו ביצים, בשר (בשר אדום במיוחד, כבש, חזיר, עופות), סויה, שעועית, אפונה, גבינה (במיוחד פרמזן), ודגים מסוימים (כגון בקלה וסרדינים).



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה