יום שני, 19 בספטמבר 2016

אנטיאייג'ינג, ויטמין D למניעת התחלואה

אנטיאייג'ינג, ויטמין D למניעת מצבי חולי עם דר' עזרא יעקב (תודות לאתר: http://diet2all.net).

הצריכה המומלצת של ויטמין D: צריכת ויטמין D ניתן למדוד בשתי דרכים: במיקרוגרם (מק"ג) וביחידות בינלאומיות (IU). מיקרוגרם אחד של ויטמין D הוא שווה ל- 40 IU של ויטמין D.



תינוקות 0-12 חודשים - 400 IU (10 מק"ג)

ילדים 1-18 שנים - 600 IU (15 מק"ג)

מבוגרים לגיל 70 - 600 IU (15 מק"ג)

מבוגרים מעל 70 - 800 IU (20 מק"ג)

נשים בהריון או מניקות - 600 IU (15 מק"ג).







למרות שלגוף ישנה את היכולת לבצע סינתזה של ויטמין D, ישנן סיבות רבות לחסרים הנוצרים. פיגמנטים של עור כהה ושימוש בקרם הגנה יכולים להפחית משמעותית את יכולתו של הגוף לספוג את הקרינה האולטרה-סגולה B (UVB) קרני השמש הנדרשים בכדי לייצר את ויטמין D.



מסנן קרינה עם מקדם הגנה של SPF 30 יכול להפחית את היכולת של הגוף לסנתז את הוויטמין בכ- 95%. גם לזווית שבה קרני השמש מכה כדור הארץ יכול להשפיע על הקליטה.



אנשים שגרים ברוחב צפוני או באזורים של זיהום גבוה, או העבדים בלילה  צריכים לשאוף לצרוך תוספת של ויטמין D נוסף למקורות מזון בכל הזדמנות אפשרית. תינוקות יונקים באופן בלעדי נמצאים בסיכון גבוה למחסור בויטמין D, במיוחד אם הם בעלי גוון עור כהה או חשיפה מינימאלית לשמש.

האקדמיה האמריקנית לרפואת ילדים ממליצה שכל התינוקות היונקים צריים לקבל כ- 400 IU ויטמין D ליום כתוסף אורלי.



תוספי ויטמין D זמינים, אך עדיף להשיג כל ויטמין או מינרל באמצעות מקורות טבעיים תחילה. זה לא ויטמין או מינרל הבודד בלבד שהופכים מזונות מסוימים חלק חשוב בתזונה שלנו, אך הסינרגיה של חומרים מזינים מזון עובד יחד ומאפשרים ספיגה גדולה יותר. לדוגמה, ויטמין D הוא מסיס בשומן, כלומר הקליטה שלו דורש שומן. בנוסף, המגנזיום חיוני להמיר את ויטמין D לצורה פעילה. http://fast-diet-weight-loss2u.blogspot.com/



אור השמש הוא המקור הנפוץ והיעיל ביותר של ויטמין D. מקורות המזון העשירים ביותר לויטמין D הם: דגים שמנים ושמן דגים. הנה רשימה של מזונות עם רמות טובות של ויטמין D:

בקלה כבד שמן, 1 כף: 1,360 IU.

הרינג, טרי, גלם, 4 אונקיות: 1,056 IU.

דג חרב, מבושל, 4 אונקיות: 941 IU.

פטריות maitake גלם, 1 כוס: 786 IU.

סלמון, sockeye, מבושל, 4 אונקיות: 596 IU.

סרדינים, משומר, 4 אונקיות: 336 IU.

חלב דל שומן מועשר, 1 כוס: 120 IU.

טונה, משומר במים, סחוט, 3 אונקיות: 68 IU.

ביצה, עוף, גדולים ולשלמים: 44 IU.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה