יום שישי, 23 בספטמבר 2016

חומצות אמינו אנטיקטבוליות לפיתוח שרירים והגוף

חומצות אמינו אנטי-קטבוליות לפיתוח שרירים והגוף עם דר' עזרא קובי (תודה ל: http://diet2all.net).

ח. האמינו גלוטמין המסונתזת מגלוטמט ע"י פעולה של synthetase גלוטמין. גלוטמט נוצר מאלפא קטוגלוטראט, כחומר ביניים במעגל קרבס, ואמוניה. http://bodybuilding-4-u.blogspot.com/






כאשר אנו מתאמנים לפתח גוף חזק וגדול יותר, הכרחי דתדלק את השרירים ברמה התאית. חומצות אמינו מסועפות שרשרת (BCAA), ולין, לאוצין, ואיזולויסין, מהווים כ- 1/3 מחלבון השריר. BCAA עשוי להפחית את עייפות השרירים, ומקצר את מהירויות התאוששותם, כמו כן מקטין את ניצולם של חומצות אמינו אחרות מהשריר במהלך אימון כלומר לעזור לגוף לספוג חלבון. מחסור בכל אחד מחומצות האמינו הנ"ל יגרם לאובדן השריר כלומר פירוק שרירים (קטבוליזם). בשונה מחומצות אמינו אחרות, ה-BCAA עוברת מטבוליזם בשריר ולא בכבד. http://bodybuilding-woman.blogspot.co.il/



מאגרי ה-BCAA מתרוקנים במהירות מהשריר בעת אימונים אינטנסיביים. לכן אם ניקח את ה- BCAA לפני ו / או במהלך האימון הדבר יגביר את הביצועים ויעכב את עייפות השרירים. אם ניקח BCAA מיד לאחר או לפני האימון הדבר יפחית את רמות הקורטיזול (שהוא הורמון שהורס שרירים).



למעשה ה-BCAA משמשות כנישאי חנקן מסייעים לשרירים לסנתז חומצות האמינו אחרות הדרושות לפעולת שרירים ולתגובה אנבולית = בניית שרירים. לכן, ה- BCAA מעורר את ייצור האינסולין, הפונקציה העיקרית הינה לאפשר לסוכר שבמחזור הדם להיכנס לתאי השריר ומשמש כמקור אנרגיה. ייצור אינסולין זה מקדם גם לספיגת חומצות אמיניות בשרירים.



לכן ה-BCAA בעלות השפעות אנאבוליות ואנטי קטבוליות בשל יכולתם להגביר את סינתזת החלבון באופן משמעותי, להקל על שחרורם של הורמונים, כגון: הורמון גדילה (GH), IGF-1, ואינסולין, ועוזרים לשמור על מאזן טסטוסטרון קורטיזול "טובים" יותר לבניית השירים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה