יום ראשון, 28 בפברואר 2016

אימון TRX

להרוג את הגוף בעזרת אימון TRX האם זה באמת שווה?
למי שלא מכיר אימון TRX  זהו אימון התנגדות הכולל תרגילי משקל גוף שניתן לעשות במישורים רבים שבעזרתם ניתן לבצע תרגילים מורכבים רבים. תרגילים אלו נועדו לפתח כוח שריר, שיווי משקל, גמישות ויציבות באותו הזמן.
אימון בחבלים וטבעות קיים בעולמנו כבר מאזור ה- 1800. שזה אומר בערך 200 שנה, אולם בשנות ה-90 המציא לוחם בחיל הים האמריקאי את ה- TRX  ( Total Resistance Exercise ) שזה אומר בצורה מפורשת אימון ההתנגדות השלם. מאז ועד היום פותחו שיטות אימונים שונות בידי מאמנים שונים הן בקרב ספורטאים והן בקרב אוכלוסייה רגילה.
אימון TRX מאפשר לנו לבצע יותר מ300 תרגילים שונים חלקם עובדים על מספר רב של שרירים וחלקם ממוקדים על קבוצות שרירים ספציפיות. ה- TRX הופך את הגוף שלנו לחדר כושר פרטי. כתוצאה מכך, יש אפשרות כמעט אין סופית לגיוון בתרגילים. אימון כוח, אימון אינטרוולים ואימון אירובי נמצאים בהישג יד.

אז בואו נבחן אימון TRX מכל הבחינות:

יתרונות
·          מכשיר ה- TRX הוא קומפקטי (שוקל כ-1 ק"ג), מה שאומר שניתן לקחת אותו לטיולים ולנסיעות עבודה בכלות רבה.
·          הוא עשוי היטב – זאת אומרת כאשר בנו אותו חשבו על כל הפרטים וגם איכות המוצר המקורי היא מהטובות ביותר. עד כדי כך, שאפילו בצבא משתמשים בכלי הזה בתור מכשיר לשמירה על הכושר הגופני של החיילים. רק לאחרונה ראיתי שנקנו אלפי יחידות בשביל הלוחמים הקרביים.
·          יש מגוון רחב של תרגילים – יותר מ300 כך שאפשר לגוון כמה שרוצים על מנת שלא יהיה משעמם.
·          ניתן להתאים את התרגילים לרמת המתאמן שזה בעצם אומר שניתן להקל ולהקשות כמעט כל תרגיל שיש לכם בראש.
·          ה- TRX מגיע עם וידאו בסיסי, אך יש המון חומר באינטרנט וב YOUTUBE , כך שניתן ללמוד בעצמך ובנוסף לקנות וידאו נוספים מהחברה המקורית.

חסרונות
·          ה- TRX מתאים לכולם, אך יש אנשים שחייבים התאמות מיוחדות כאשר עובדים בעזרת משקל גוף. לדוגמא:  אנשים בעלי עודף משקל יתקשו לבצע חלק מהתרגילים בעזרת ה TRX , אנשים שעברו פציעות שונות (גב, כתפיים, ברכיים) חייבים התאמה ספציפית בעזרת איש מקצוע ועדיפות של עבודה פרטנית ולא עם קבוצה למשל.
·          העלות של ה- TRX המקורי היא די גבוה 200$ לערכה המקורית ה-בסיסית. כמובן שבשוק קיימים חיקויים רבים, אך לא כדאי לרכוש אותם. לדוגמא: לא מזמן הייתה לי תקלה באחד ממכשירי ה- TRX שלי פניתי לחברה בארצות הברית והם ביקשו ממני שאשלח את ה- TRX השבור ובתמורה שלחו לי אחד חדש כאשר כל הוצאות המשלוח היו על חשבונם.
·          לדעתי, אנשים מתחילים שלעולם לא עבדו עם מכשיר דומה חייבים הדרכה בסיסית של מאמן כושר אישי ולא בקבוצה. מדוע? כי המגוון ב TRX הוא עצום וכדי ללמוד חייבים לדעת את הבסיס ואת כללי הבטיחות החשובים ביותר.
·          מי שלא מתאים לו או לה אימוני התנגדות וכוח ימצאו ב- TRX מכשיר משעמם ולכן אם אתם\אתן טיפוסים של חוגי ריקוד \ ריצה \ ספינינג בלבד TRX כנראה לא הדבר הנכון עבורכם.
לסיכום, ה- TRX מתאים לכל מי שמחפש אימון כושר איכותי. אפשרויות הגיוון הרבות שלו, התרגילים הרבים שניתן לבצע בעזרתו, השימוש הפשוט בתוך הבית ומחוצה לו (בפארקים או בים למשל), האפשרות לנסוע אתו לכל מקום בעולם הופך את הכלי הזה לשימושי ביותר למשך זמן ארוך ביותר. לי אישית יש מספר מכשירים שהראשון שבהם הגיע לפני כ5 שנים. הדבר החשוב ביותר זה לשים לב שהתנועות מבוצעות בצורה טובה ולהיות מודעים לגוף שלנו. אני ממליץ לכל אחד להשתמש ב- TRX , אבל מומלץ להתחיל עם מאמן כושר אישי שעבר הכשרה מסוימת עם המכשיר המדהים הזה. 

מאת: לאון קסלר והגישה שלי לכושר ובריאות היא ייחודית. שהתפתחה אצלי במשך שנים, ועזרה לי לבנות קהילה גדולה של מתאמנים אישיים. מאתר: http://maker.co.il

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה