יום שני, 17 בפברואר 2014

אימון כושר הוליסטי

אימון כושר הוליסטי מטרתו להפוך את האימון הגופני של המתאמן לחווייה ,לעלות את מודעות המתאמן למה שמתרחש בתוכו ,להקשיב ללב ולהרגיש את הגוף , לעלות את המודעות של המתאמן לטיפוח ונתינת תשומת לב לגוף שלו להיות מודע למה שהוא מכניס לגופו  במטרה להפוך את היממה לחווייה מיוחדת במינה .לקום בבוקר להסתכל בראי ולהגיד אני אוהב אותך .


שיאצו היא שיטת טיפול המבוססת על הידע של הרפואה הסינית .בטיפול שיאצו אשר מתבצע על מיזרון בביגוד מלא . המטופל מעלה את המודעות שלו לגופו על ידי מגע קשוב שהוא מקבל מהמטפל שלו ,יצירת אינטימיות עם המטפל ויצירת תקשורת ללא מילים שמטרתה ליצור הקשבה לגוף ,הקשבה למה שקורה בין המטפל למטופל ולפתח תכונות של רגישות ,אמפטיה וחמלה לאהוב את הגוף של המתאמן ללא תנאי .

גוף האדם על פי הרפואה הסינית בנוי ממרידיאנים (צינורות אנרגייה ) שמעבירים מזון ,אנרגייה וחום לאיברים בגוף במטרה לעלות את רמת העירנות והאנרגייה של המתאמן ליצירת תנועה וחיים . לכל שני איברים בגוף האדם יש אלמנט שמחבר ביניהם שיש לו מטרה ותכונה מיוחדת . בטיפול בשיאצו אנחנו משתמשים באלמנטים כדי לאזן את החוסר של האנרגייה והעודף של האנרגייה . אלמנט שנמצא בעודף חום אנחנו  משתמשים בטכניקת דינאמיות של פיזור אנרגייה ויצירת תנועה וזרימה ,ואלמנט שנמצא בחוסר אנחנו נמצאים בטכניקה של מתן מגע תמיכה ואנרגייה שמועברת בכפות הידיים של המטפל אל המטופל כמו תחנת דלק של אנרגייה .

חמשת האלמנטים בטיפול בשיאצו והקשר לאימון כושר הוליסטי

אלמנט מים :

אלמנט מים מכיל את המרידיאנים של שלפוחית השתן והכליות -איבר היין המופנם של המים הוא שלפוחית השתן ואיבר היאנג המוחצן הוא הכליות . אלמנט המים מכיל את מאגר האנרגייה של המתאמן בכליות נמצא מאגר הצי של המתאמן דהיינו הכוח החיים של המתאמן . מתאמן שיש לו חוסר בכליות /שלפוחית השתן מתאפיין בעייפות כרונית ומטאלית בעיות במתן שתן בעיות שינה ונדודי שינה ולפעמים גם כאבי גב תחתון כאבי ראש ומיגרנה . מסלול המרידיאן של הכליות ושלפוחית השתן נמצא בצמוד לעמוד השדרה מהראש ועד לכף הרגל מצדו הגבי של עמוד השדרה . באימון כושר הוליסטי כאשר מגיע מתאמן עם סימפטומים כאלה האימון יהיה אימון תמיכתי ויכלול עבודה על הצד הרגשי של המתאמן להביא את המתאמן לבטא את הרגשות שהוא אוגר בפנים ומכבידים עליו עדי עייפות כרונית ומנטאלית , בנוסף אנחנו נשתמש במתיחה של המרידיאנים של הכליות ושלפוחית השתן על ידי עבודה גופנית ,העמקת הנשימה לאיזור הכיליות , וטיפול שיאצו שמתמקד במגע למרידיאנים של הכליות . תנוחות היוגה יעבדו על האסנה של הקוברה גב תחתון והתנוחות המחממות . לאחר מכן כשהמתאמן יתחזק נעבור לפעילות דינאמית ואירובית . כמו כן ניתן לא תפריט תזונה שיכיל שתיית מים מרובה , חיזוק הצי על ידי ירקות ירוקים ומזון מחזק .

אלמנט העץ :

אלמנט העץ מכיל את המרידיאנים של הכבד וכיס מרה -איבר היין המופנם זה הכבד ואיבר היאנג המוחצן הוא כיס המרה . אלמנט העץ הוא אלמנט שמתאפיין בשליטה על הגידים והמפרקים ולכן מתאמנים אלה יסבלו בכאבי שרירים שרירים קצרים ולפעמים גם כאבי גב וצוואר ובעיות בתנועה וטווח תנועה קצר . האימון ההוליסטי יתמקד הבהעלאת טווח התנועה בשרירים המפרקים , שחרור השליטה של המתאמן ויצירת תנועה חופשית זורמת , לימוד נשימה עמוקה שתביא לשחרור השרירים , טיפול מגע שמטרתו להרפות מהמתח של המתאמן .

אלמנט האש :

אלמנט האש מכיל ארבעה איברים עיקריים : לב , מגן לב (איברי היין המופנמים ) מחמם משולש ומעי דק (איברי היאנג המוחצנים ) .באלמנט האש האימון ההוליסטי יהיה דינאמי ומטרתו לעלות את רמת הגירוי למקסימום על ידי פעילות אירובית דינאמית וטיפול שיאצו דינאמי ואינטימי שיעלה את רמת הריגוש אצל המתאמן .

אלמנט אדמה :

אלמנט האדמה מכיל את האיברים טחול (איבר היין המופנם ) וקיבה (איבר היאנג המוחצן ) . מתאמנים אלה הם בדרך כלל אנשי עבודה נוקשים שמרנים שהנוקשות והפדאנטיות שלהם מביא אותם לא פעם לעייפות פיזית ומנטאלית ,כמו כן הנוקשות שלהם מביאה אותם לסבול מחוסר תנועה במערכת העיכול ולפעמים זה מתבטא בעצירות כאבי ראש ומיגרנה . האימון ההוליסטי יתמקד ביצירת תנועה על ידי לימוד עיסוי בטן להעלאת פריסטלטיקה ,פעילות גופנית דינאמית אירובית משחררת ליצירת תנועה לא נוקשה , תנועה יצירתית לא מחייבת וחופשית , טיפול שיאצו שמטרתו הרפיית הגוף ומתן מנוחה לגוף ולנפש . בדרך כלל מתאמנים אלה נרדמים במהלך הטיפול וקמים מהטיפול כמו אחרי שינה עמוקה .

אלמנט מתכת :

אלמנט מתכת מכיל את האיברים הבאים :ריאות (האיבר הייני המופנם ) ומעי גס האיבר היאנגי המוחצן ) מתאמנים אלה סובלים מבעיות נשימה מאוד רגישים לבקורת שמופנת איליהם מהסביבה ולכן האימון ההוליסטי עם מתאמנים אלה יתמקד בעיקר במתן תשומת לב ויצירת אינטימיות קרובה בין המאמן למתאמן כדי שהמתאמן ירגיש טוב עם עצמו עם גופו יאהב את עצמו ויהיה מאושר לקום בבוקר להסתכל על עצמו בראי ולהגיד אני אוהב את עצמי . דגש חשוב יושם על לימוד טכניקת נשימה עמוקה , פתיחת בית חזה , וטיפוח יציבה זקופה .



לסיכום : חמשת האלמנטים עוזרים למתאמן להות מודע לגופו לצרכיו ורצונותיו שיביא אותו להפוך את היממה לחווייה מיוחדת במינה לקום בבוקר להסתכל בראי ולהגיד אני אוהב את עצמי .

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה