יום שני, 17 בפברואר 2014

מה הכושר הגופני באמת עושה עבורכם?

מה הכושר הגופני באמת עושה עבורכם, עבור איכות החיים היומית שלכם, כיצד נראים חייכם בהעדרו. הנה כמה עובדות שיגרמו לכם לחשוב שוב וכן, אולי הן יניעו גם אתכם לחזור לכושר. מי שכבר עוסק בפעילות גופנית באופן קבוע, נהנה מכל הנגזרות האלו שבכולן טמונה איכות חיים גדולה!


מחקר,( ‏Center for Disease Control and ‎Prevention‏)  אשר נערך בשנת 2007 כבר קבע, נשים מבוגרות, אשר אינן עוסקות בפעילות גופנית, מוציאות כמעט פי שלוש על הוצאות רפואיות מאשר נשים אשר עוסקות בפעילות גופנית. להיות בריא, זה לחסוך בהוצאות רפואיות נקודה. מחלות, ימי אשפוז ואובדן ימי עבודה, כולם שווים לכם כסף והרבה.

איך אתם נראים


אין שום דבר כמו רושם ראשוני, קשה לשנות אותו וקשה עוד יותר להשיג אותו. אתם משפרים את ההופעה שלכם באופן מתמיד ובטוח על ידי פעילות גופנית. אתם מרזים, אתם מתחטבים, מסת השריר שלכם עולה ואתם נראים בעלי חיוניות גבוהה יותר ולפיכך הופכים למצודדים. סביבתכם מושפעת מכך וכן, גם ראיונות למקומות עבודה ומציאת בני זוג נראים אחרת כשאתם נראים ובעיקר מרגישים טוב עם המראה שלכם.

אתם עייפים הרבה פחות


יש לכם אנרגיות. כל מי שעוסק בפעילות גופנית נמרץ הרבה יותר מעמיתיו שאינם כאלו. זו עובדה. כושר גופני משאיר אתכם עירנים, רעננים ונותן לכם אפשרות לפתח כושר סיבולת גבוה הרבה יותר מאשר של עמיתיכם שלא עוסקים בו.  אתם יכולים לשבת יותר על הכיסא, אתם מרוכזים יותר ויכולים לעבוד יותר ולהשיג יותר ביום יום שלכם.

אתם מאושרים יותר


הפרשה של סרוטונין, הורמון האחראי על מצב הרוח, טובה יותר כשאתם מבצעים פעילות גופנית באופן תדיר. אתם נוטים פחות למצבי רוח וכן, אתם פשוט מאושרים יותר. הבעיות נדמות יותר אפשריות להתמודדות וגם העוצמה בה אנו חווים אותה. לספורט יש תרומה רבה על מיצוב התחושה הפסיכולוגית הטובה של רבים מאיתנו ושל איכות החיים הנפשית שלנו.

אתם חוסכים זמן


כאשר אתם מתאמנים יותר, אתם בריאים יותר ומפסידים פחות ימי עבודה מכיוון שאתם חולים פחות. הכושר של המערכת החיסונית שלכם בא לידי ביטוי כאשר אתם מטפחים את הגוף שלכם הן מבחינת התזונה והן מבחינת הפעילות הגופנית.

אתם מוטרדים פחות ועומדים יותר בלחצים


כאשר אתם עוסקים בפעילות גופנית אתם מתמודדים טוב יותר עם לחצים. הגוף מקבל את היכולת להתמודד עם לחצים גבוהים בצורה טובה יותר, הוא כבר רגיל לכך בגלל האימונים המאומצים שלכם. דופמין וקורטיזול הם הורמונים המופרשים בגוף כתוצאה מלחץ. פעילות גופנית עוזרת לווסת את השפעתם בגוף על התחושה שלנו כאשר אנו מתמודדים עם לחצים. הפרשה של אנדורפינים בגוף מסייעת לתחושת האושר שלכם והיא מתרחשת כאשר אתם מבצעים פעילות גופנית, אתם מאושרים יותר וטוב לכם יותר, סיכוי גבוה שתצליחו להפיק את המרב מהאתגרים העומדים בפניכם ותהיו בעלי סיכוי טוב יותר לצלוח אותם. אחת התכונות של כל ספורטאי טוב היא המשמעת. היא מסייעת לכם להיות ספורטאים טובים יותר, משמעת ועמידה ביעדים הם תכונה טובה גם לעולם העסקים והעבודה, המלא באתגרים, שהתמדה ומשמעת מסייעים להשיגם. ספורט מאמן ומכין אתכם לכך.

ביטלתם את המנוי בחדר הכושר? זה בדיוק הזמן להחזיר אותו. הוא טוב לכם לחיים עצמם ולאיכות החיים שתשיגו אם תכניסו את הכושר הגופני לסדר העדיפויות שלכם.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה