יום שני, 11 במאי 2015

המכשולים בתחילת אימון כושר

המכשולים בתחילת אימון כושר הוליסטי : לקיחת אחריות , אינטימיות , שיתוף , אהבה עצמית

על כרטיס הביקור של אימון כושר הוליסטי רשום :"אני מזמן אותך להפוך את אימון הכושר גופני שלך לחווייה אינטימית מרגשת נעימה ומהנה , להקשיב ללב להרגיש את הגוף ,לבנות את אימון הכושר גופני שלך " .
היא מתקשרת אלי ואומרת לי :" אני בחורה שמנמנה שרוצה לחטב את הגוף שלה להרגיש יותר טוב עם איך שאני נראית לקראת הקיץ " אני מסתכל עליה ואני לא רואה בחורה שמנמנה אני רואה מישהי עם הרבה אנרגייה , שחופש ויצירתיות וריגוש הוא הדברים שמאפיינים אותה , שמשתעממת בקלות והחולשה העיקרית שלה היא : התמדה .
היא קובעת אמון ראשון בהתלהבות ואחרי האימון הראשון היא יותר מתלהבת ( כך אני רואה חיצונית ) אין לי מושג מה קורה לה בפנים . היא קובעת עוד שיעור ארבעה ימים אחרי זה , אני מגיע בשעה היעודה ו… אין אף אחד , מחכה עוד כמה רגעים ועדיין היא לא בסביבה , אני שולח לה הודעת מסרון בנייד שואל אותה : מה שלומך ? והיא עונה : "אני בטוב עוד מעט נפגשים " רק אחרי זה היא שמה לב שהיא שכחה שיש לה אימון והיא חשבה שהוא שעה מאוחר יותר " . היא מגיעה כעבור שעה מתחילה את האימון וחיצונית נראה שהיא מאוד מרוצה עושה קולות שהיא עפה שהיא על גג העולם שזה מה שהיא באמת רוצה . בסוף האימון היא קובעת עוד אימון ומשלמת עליו מראש . יומיים אחרי זה קצת לפני הצהריים היא שולחת לי מסרון שהיא לא תוכל להגיע תודה וסליחה .

מטרת אימון כושר הוליסטי הוא להעביר את אחריות על האימון על מצבו של הגוף אל המתאמנ/ת , שהמתאמנ/ת תרגיש חופשיי/ה להגיד מה היא רוצה , מה עושה לה טוב , מה מרגש אותה ,מה מדליק אותה ? שהמתאמן תרגיש חופשייה להגיד ולהביע מה היא מרגישה מה עובר עליה ?

אחד המשברים הראשונים שעוברים מתאמנים שמגיעים לאימון כושר הוליסטי הוא משבר האחריות . באימון כושר רגיל האחריות על האימון היא על המאמן . המאמן קובע מתי מתאמנים , מה עושים , מה אוכלים המתאמנ/ת היא חסרת אחריות כמו פסל שהפסל מפסל אותו ואין לו מילה על מה קורה לו . משבר זה של לקיחת אחריות גורם למתאמנת לפעמים לתופעות של שכחה של מועד האימון , שכחה של מקום האימון , ניתוק מהלב וחוסר קשר עם המאמן , בריחה מהגוף וחוסר נוכחות בגוף .
המאמן באימון כושר הוליסטי לא יקח את האחריות על הגוף של התאמנת עליו כי אם הוא יעשה את זה המתאמנת לא תקח את האחריות על הגוף שלה . המאמן באימון כושר הוליסטי מתפקד כחבר שנותן מהידע שלו מעודד את המתאמנת מקשיב לה ומתאמן יחד איתה . המאמן יגיד למתאמנת את האמת ורק את האמת ויהווה מראה למתאמנת שלפעמים המתאמנת (בעיקר באימונים הראשונים לא תרצה להסכל על המראה ואפילו תשבור אותה ) ככה זה שמתקרבים אינטימית לעצמינו זה לא מובן מאיליו . המאמן ימליץ על תזונה אבל ההחלטה על הביצוע תהיה באחריות המתאמנת .

הגוף שלנו הוא מקדש וכך צריך להתייחס איליו , ולקום בבוקר להביט על עצמי מול המראה ולהגיד אני אוהב את עצמי ואת הגוף שלי אני עירני ומלא אנרגייה לעשייה ויצירה חדשה אומר שכל בוקר אני אומר לעצמי איך אני יכול להפוך את היממה שלי לחווייה אינטימית מרגשת נעימה ומהנה .

כדי להגיע למצב שאני יודע מה אני רוצה איך להפוך את היממה שלי לחווייה אינטימית מרגשת נעימה ומהנה אני צריך להיות באינטימית עם עצמי באינטימיות עם הגוף שלי לא לפחד להיות לבד עם עצמי לא לפחד לעצום עיינים לקחת שאיפה עמוקה ולהוציא אויר בנשיפה ולהקשיב למחשבות שלי למה שקורה לי בגוף להתמודד עם הצד האפל שלי עם המחשבות הרעות שבאות בזמן שאני במדיטאצייה ,לא להיכנע ולבסלוע כדור משקיט מחשבות .

השלב הבא באינטימיות זה לאמן את הגוף להיות פתוח ולשתף את מי שמתאמן איתי במה אני מרגיש מה עובר עלי לא לשמור בפנים מה אני באמת רוצה לשתף את מי שמתאמן איתי ובכלל בחלומות שלי ביעדים שלי בצרכים שלי . זה אחד השלבים הכי קשים ומאתגרם באימון כושר הוליסטי כיוון שבאימון כושר רגיל אין בכלל התייחסות לחלק הזה .

מגע הוא אחד מהדברים ההכרחיים כדי להרגיש אוהב , נאהב , להיות יותר רפוי ולא מכווץ , כדי שמתאמן ירגיש אוהב ונאהב הוא קודם כל צריך להיות פתוח שיגעו בו שיאהבו אותו להיות בעל רצון חזק למגע לתקשורת ולשיתוף . מתאמנים רבים זו לפעמים החוליה החלשה והדבר שברגע שהם מרפים מהשליטה הרבה מאוד בעיות נפתרות כמו : עצירות , ושילשולים , בעיות נשימה , פחדים וחרדות , בעיות שלד וכאבי שרירים גב וצוואר .

אימון כושר הוליסטי מטרתו אחת ויחידה לחבר את המתאמן ולהחזיר את הקשר של הגוף של המתאמן למה שהוא מרגיש ולגרום לו להיות אמיץ להקשיב ללב לצרכיו ורצונותיו.
מקור המאמר: Articles.co.il/שי איל

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה